Yedigöller Kamp ve Gezi Rehberi|Bolu

Birlikteliğimizin 9. ayındayız ve beraber 10 şehir gezdik. Aralarında Bolu renkleriyle, atmosferiyle bambaşka bir yere sahip oldu. Daha önce de bahsetmiştik seyahat edeceğimiz yerleri bölgenin fotoğrafları, hikayeleri üzerinden planlıyoruz. Bazılarının fos çıktığı olmuştu. Fakat Yedigöller her gün gidebileceğiniz hatta “Beni burada bırakın!” diyebileceğiniz güzellikte bir yer. O yüzden size tavsiyemiz Dünya’nın öbür ucunda da olsanız bir fırsatını bulun ve Yedigöller’i ziyaret edin. Bu yazımızda bir çift olarak size tecrübelerimizi aktarmaya çalışacağız.

Yedigöller Milli Parkı

Oluşumu itibari ile heyelan gölleridir. 2020 hektarlık alana yayılan Yedigöller Milli Parkı kapıdan içeriye adımınızı atar atmaz adeta cennetteymiş hissiyatı yaratıyor. Muhteşem bir doğaya sahip. İsminden de anlaşıldığı üzere 7 adet göl bulunuyor. Bunlar; Sazlıgöl, İncegöl, Nazlıgöl, Küçükgöl, Deringöl, Büyükgöl ve Seringöl. Biz gittiğimizde sadece 5 gölde su vardı. Diğer göllerde ise sular çekilmişti.Yedigöller

Yedigöller’e Ulaşım

Cuma akşamı kendi aracımızla yola çıktık. E5 üzerinden gidiyorsunuz, oradan D-100’e sapıyorsunuz, falan filan demeyeceğiz. Bu anlatım çok geride kaldı. Navigasyon Yedigöller yazarsanız sizi en kısa yoldan götürecektir. İstanbul’dan yaklaşık 300 km uzaklıktadır ve yolculuk ortalama 4 saat kadar sürmektedir. Gittiğimiz yollar gayet düzgündü. Hem aracınızı hem de sizi yormuyordu. Sadece Yedigöller Milli Parkı’nın son 3 km’si aşırı derecede dik ve virajlı olduğu için midenizin bulanma ihtimali çok yüksek.Yedigöller
Kendi aracı ile gitmeyecek olanlar; Bolu merkeze otobüsle gelip oradan Yedigöller’e sadece taksi ile ulaşım sağlayabilirsiniz. Ama bunu tavsiye etmiyoruz. Çünkü gayet pahalı olacaktır. Onun yerine size tavsiyemiz otostop çekmek ya da turlarla ulaşım sağlamak.

Yedigöller’de Konaklama

Biz her zamanki kamp yaptık. Çadırımızı Deringöl kıyısına kurduk. Sadece Deringöl ve Nazlıgöl çevresinde kamp kurulabilmektedir. Deringöl ihtişamı ile bizi cezbettiği için orada kurmayı tercih ettik. Zaten Yedigöller’de iki alternatifinizin var. Kamp kurmak ya da Bungalov evlerde kalmak. Madem Yedigöller’e geldiniz bungalovda kalmaktansa gölün kıyısında sabahın erken saatlerinde göle vuran güneş ışıkları ile uyanmanız en güzeli olacaktır. Çadır başı ücret 12 tl’dir. 6 kişilik bungalov ev fiyatı ise gecelik 400 tl’dir.Yedigöller

Yedigöller’e ne zaman gidilir?

Her mevsim çok güzel bir atmosfere sahip ama sonbaharda gitmenizi tavsiye ederiz. 20 Ekim – 20 Kasım tarihleri arası yılın en ideal zamanlarıdır. Kışın kar kendini iyice gösterdikten sonra, en az sonbahar kadar güzel bir görsele sahip olacaktır. Bu nedenle eğer imkanınız varsa (4×4 araç, -40 uyku tulumu, 4 mevsim çadır) kışın da gitmenizi tavsiye ederiz.Yedigöller

Bizce Yedigöller

Cuma gece 02.00’da Yedigöller’e vardıktan sonra aracımızı Deringöl otoparkına çektik. Eşyalarımızı taşıyıp göl kıyısında çadırımız için yerimizi bulduktan sonra kampımızı kurduk. Denizli’den gelen dostlarımızla yorgunluk kahvelerimizi için biraz hasret giderdikten sonra gece 03.00 gibi uyuduk. Sabah 08.00’de uyandık ve muhteşem manzaraya karşı güzel bir kahvaltıdan sonra yürüyüşe çıktık. Etrafı ve diğer gölleri gezip bol bol fotoğraf çektik. Temiz havada binbir renkli yaprakların arasında çok keyifli anlar geçirdik. Daha sonrasında dinlenmek için göl üzerine hamağımızı kurup ortamın tadını çıkardık.Yedigöller

Tavsiyeler

• Yedigöller’e cuma gecesinden gelmenizi tavsiye ediyoruz. Çünkü cumartesi ve pazar günü muhteşem bir trafik oluyor. Çıkış yaparken ise pazar günü öğle vakitlerinde çıkın çünkü aynı trafik çıkışta da var.
  • Kampınızı Deringöl çevresinde kurun. Bizce en güzel manzaraya sahip göl.
  • Soğuk mu diye soran arkadaşlara; gün içerisinde hava 15-20 C arasındaydı. Fakat geceye doğru 0 C olabiliyor. Bu nedenle uyku tulumlarınızı getirmeyi unutmayın. Ya insan uyku tulumunda hiç mi üşümez!
  • Gelirken yanınızda yakacak getirmenize gerek yok. Çünkü hem kamp alanında satılıyor, hem de çevrede odun bulunmakta.
  • Yedigöller’de 20.00’a kadar ateş yakmak yasak. Saat 20.00’a kadar ocakta sadece çay-kahve yapabiliyorsunuz.
  • Yanınıza mutlaka hamak alın, çok keyifli!
  • Fotoğraf makinesi alın, ortamı ölümsüzleştirin.
  • Duş alamayacağınız için yanınıza kuru şampuan alabilirsiniz.
  • Gitmeden önce alışverişinizi iyi yapın. Orada ufak bir market var ama herşeyi bulamayabilirsiniz.
  • Çok üşüyenler yanlarına sıcak su torbası da alabilir çok işe yarıyor.
  • Kıyafetlerinizi mevsim değerlerine göre seçin.
  • Kamp alanından ayrılırken çöplerinizi toplamayı unutmayın!!!Yedigöller
  • Özellikle gece geç saatlere kadar çok yüksek sesle müzik dinleyenler ve bağırarak muhabbet edenler vardı. Birbirimize saygılı olmakta ve kimseyi rahatsız etmemekte fayda var.
  • Tuvaletlerdeki lavabolarda bulaşıklarını yıkayanlar vardı. (dışarıda çeşmeler mevcut oralarda yıkamak daha doğru)Yedigöller

Kamp alanındaki hizmetler

• Çadır gecelik: 12 tl
  • Otomobil girişi: 12 tl
  • Yeme-içme: 70 tl
 Hazır Yedigöller’e kadar gelmişken buraya sadece 1 buçuk saat mesafede bir dünya harikası var. Güzldere Şelalesi; ulaşım ve tüm detaylar için buraya tıklamanız yeterli.
Aşkla kalın.

Kamp tavsiyeleri yazımızı okumak için buraya tıklamanız yeterli.