PRATİK KAMP YEMEKLERİ

Kamp hayatında en önemli konulardan biri de pratik kamp yemekleri tabii ki. Eğer siz de bizim gibi yemek yemeyi seviyorsanız ve keyfinize düşkünseniz, bu yazımızda sizlere kampta beş yıldızlı otel kalitesini aratmayacak hatta sıkıcı restoranlar yerine doğada mis gibi manzaraya karşı yiyebileceğiniz pratik aynı zamanda bir o kadar da lezzetli hepsini uygulayıp deneyimlediğimiz kamp yemeklerinden bahsediyor olacağız.

Pratik kamp yemekleri’nde kullanacağımız malzemeler her ne kadar biz aç gözlülüğümüzden midir artık bir türlü beceremesek de sırt çantasında taşınabilecek kadar hafif olmalıdırlar. Biz son zamanlarda bu nedenle kendi aracımızla seyahat etmeyi tercih ediyoruz. Çünkü o zaman yanımıza istediğimiz her şeyi alabiliyoruz. Ama her seferinde de yükümüzü nasıl hafifletebiliriz diye düşünüp çeşitli yollar geliştirmeye çalışıyoruz.

Pratik Kamp Yemekleri

Kamp yiyeceklerimiz uzun süre kamp yapacaksak eğer çabuk bozulmayan tazeliğini uzun süre koruyabilecek yiyecekler olmalıdır. Aynı zamanda kampta sınırlı olan ateş kaynaklarımızı tüketmemek için çabuk pişecek şeyler tercih etmeliyiz.
Önemli ve dikkat edilmesi gereken birkaç şeyi belittiğimize göre yemeklerimize geçebiliriz. Bu yazımızda sadece yemeklerden bahsedeceğiz. Kamp mutfak malzemeleri hakkındaki yazımıza buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
pratik kamp yemekleri
Günün ilk öğünü olan kahvaltıyla başlayalım. Bizim kahvaltıda favorimiz menemen 🙂

MENEMEN

• Tuz
  • Sıvı yağ
 pratik kamp yemekleri
Evet yanlış duymadınız. Kampta kahvaltılarımızın vazgeçilmezi menemen. Hem de soğanlı menemen. Deneyenler mutlaka vardır. Öncelikle soğanımızı ince ince doğrayıp yağda pembeleşinceye kadar kavuruyoruz. Tereyağı olursa menemen daha lezzetli oluyor. Sonra yine ince ince doğradığımız biberlerimizi ekliyoruz. Biberler de biraz pişince çok fazla pişirmeye gerek yok bizce. Son olarak kabuklarını soyup küçük küçük doğradığımız domatesimizi ilave edip bütün malzemeyi kavuruyoruz. İki kişi için açlık durumunuza göre iki ya da üç yumurtayı kavrulmuş malzemenin üzerine kırıyorsunuz. Tuz ve baharatı da unutmayalım. Ve menemenimiz hazıırrr! Afiyet olsun.

SANDVİÇ ÇEŞİTLERİ

Kahvaltıda bir diğer tercih edilebilecek kamp yiyeceği basit sandviçler olabilir. İçerisine koyduğunuz malzemelere göre çok çeşitli sandviçler yapmak mümkün. Örnek vermek gerekirse;

SALAMLI KAŞARLI SANDVİÇ

Hazır yapılmış olarak da marketlerde ve fırınlarda rahatlıkla bulabileceğizmiz sandviç çeşitidir. Mr. No markasının sandviçlerini önerebilirim. Evimize yakın bir fırında sabahları taze olarak sandviç yapıyor. Hatta içerisine salam-kaşar yanında domates, marul, mayonezli bir sos da koyuyor. Taze ekmekle de muhteşem oluyor. Hazır almak dışında ayrı ayrı malzemeleri alıp kampta kendiniz de isteğinize göre hazırlayabilirsiniz.

KAHVALTI İÇİN PRATİK YULAF-BEBE BİSKÜVİSİ VE SÜT

Kahvaltı için en pratik yöntem ise yulaf-süt ya da bebe bisküvisi-süt ikilisi. Eğer böyle kahvaltı yapmaya alışıksanız veya pratik olsun pişirme ve fazla malzeme ile uğraşmak istemiyorum diyorsanız bu ikili tam size göre. Aslında sadece kahvaltı ile sınırlandırmamak lazım. Diğer öğünlerde de tüketilebilir. Pratik kamp yemekleri’nin en pratiği.

TON BALIKLI SANDVİÇ

Diğer öğünlerde tüketilebilecek aynı zamanda da balık içerdiğinden oldukça sağlıkla olan ton balıklı sandviçi de kamplarda hazırlamak çok pratik oluyor.

ÇORBALAR

Sonbaharda havalar da soğumuşken soğuk kamp günlerinde içimizi ısıtacak sıcacık bir çorba fena olmaz mıydı? “Harika olurdu!” dediğinizi duyar gibiyiz. Hazır çorba ya da bardak çorbalar oldukça pratik olur. Ancak bizim size önerimiz annemizin yaptığı mis gibi geleneksel çorba “tarhana çorbası” olacaktır. “Tarhanayı kampta yapmak zor olmaz mı?” derseniz emin olun hiç olmaz. Her yörenin tarhanası ve pişirme yöntemi biraz farklı olabiliyor sanırım ama ben size bizimkinden kısaca bahsedeyim.
Annemizin yaptığı tarhanadan ufak bir kap ya da küçük buzdoabı poşetine iki yemek kaşığı kadar koyup kampa giderken yanımıza alıyoruz. Yine ufak bir kaba biraz salça ve yine bir buzdolabı poşeti olabilir birazcık bulgur alıyoruz. Kamp tenceremize biraz yağ koyuyoruz. Önce bulguru sonra da salçayı ekleyerek salça ve bulguru kavuruyoruz. Bu esnada mis gibi ev tarhanamızı başka bir kabın içerisinde, kamp ortamında bu bir bardak da olabilir normal sıcaklıkta su ile biraz çözüyoruz. Önceden kamp çaydanlığımızda ısıttığımız suyumuzu ve suda çözdüğümüz tarhanamızı aynı anda tenceremize ekliyoruz. Son olarak tuz ve isteğe göre baharat atıp orta ateşte pişiriyoruz. Zaten tarhana çok çabuk pişen bir çorba olduğundan en fazla 15 dakikada hazır olacaktır. Kış aylarında bağışıklığımızı arttırmak için bu güzel besleyici çorbaya limon da eklemenizi öneririz. Şu an bu yazıyı yazarken dışarıda yağmur yağıyor hava soğuk ve birazdan gidip bu sıcak çorbadan yapabilirim sanırım 😃 Benim gibi marktte hazır pakette satılan çorbaları sevmeyenler için çok ideal bir çorba, afiyet olsun.

BİR KLASİK ATEŞTE SUCUK-EKMEK

Kamp akşamların vazgeçilemeyen muhteşem lezzeti kamp ateşinde pişmiş sucuk ekmek! Özellikle gece geç saatlere doğru kamp ateşinin başında herkes toplanmış muhabbet iyice koyulaşmışken birden mideniz kazınmaya mı başladı. Hiç dert etmeyin. Şimdi en keyifli kısımlardan biri geliyor. Sucuklarınızı (marketlerde doğranmış olarak satılanlardan alırsanız doğramakla uğraşmadığınız için kampta daha kolay oluyor) alıp sopalara geçirin, ateşte pişirip ekmek arasında ya da sade olarak afiyetle yiyin. Bayılacaksınız.

MANGAL

Mangalda et, köfte, sucuk, tavuk, kanat vs. her türlü et çeşidini ve yanına domates, soğan ve biberi de közde pişirerek pratik, lezzetli ve bol proteinli yemekler kampların vazgeçilmezi. Bunu da en pratik kamp yemekleri arasına alabiliriz.

SAÇ KAVURMA

En son Yedigöller kampımızda yaptığımız ve neredeyse parmaklarımızı yediğimiz saç kavurma. Aç olduğumuzdan mı bilemiyorum ama o kadar tatlı geldi ki bu yemek bize, harikaydı. Bu kamp yemeği için yanımıza sacımızı almayı unutmayalım. 4 kişilik kendi uyguladığımız tarifi veriyoruz. Tereyağını saca koyup, ince doğranmış iki baş soğan ve 15 adet biberi sırasıyla kavurup 750 gr kuşbaşı eti ilave ediyoruz. 15-20 dakika kadar pişiriyoruz. Sonra küçük küçük doğradığımız domatesi, tuzu ve baharatları ekleyip kavuruyoruz. Suyunu çekip dibine yapışmayan kıvamda birazcık da sulu bırakırsak daha lezzetli oluyor ateşten alıp sıcakken hemen yiyelim. Pekte pratik kamp yemekleri arasına girdiği söylenemez.

MAKARNA

Saklama, taşıma ve pişirme kolaylığı açısından makarna hem ana yemek olarak hem de et-mangal gibi bir ana yemeğin yanında kamp yemekleri arasında yerini almaktadır. Pirinç ve bulgur pilavı da yapılabilir ancak makarna onlara göre daha pratik ve pişme süresi daha kısa olduğundan en çok tercih edilen yemektir. Aynı zamanda makarnayı isteğimize göre içine katabileceğimiz kavurma, ton balığı, eski kaşar, peynir ve değişik soslarla tatlandırıp aynı zamanda da günlük kalori ihtiyacımızı karşılamak için zenginleştirebiliriz. En pratik kamp yemekleri arasındadır.

KUMPİR

Patatesin her türlüsünü sevenler için közde patatesle yapacağınız kumpir tam size göre. İçerisini istediğiniz malzemelerle zenginleştirebilirsiniz. Hem pratik kamp yemekleri’nden hemde çok lezzetli.

PATLICAN SALATASI

Gerçek közde pişirilmiş patlıcanlarla kampta hem doyurucu hem de lezzetli salatalar yapabilirsiniz. Özellikle önerimiz patlıcan salatanıza soğan, ceviz ve beyaz peynir de eklemeniz.

PATLAMIŞ MISIR

Mısırı ister tencerede ister mısır patlatmak için özel olarak satılan adını bilmediğim mutfak aletinde pişirebilirsiniz. Kamp akşamlarında muhteşem bir atıştırmalık.

ATEŞTE MARSHMALLOW

Bizim bir diğer favorimiz kamp ateşinde sopalara taktığımız marsmallowlarımızı pişirmek. Aslında marshmallowun sağlığa zararlı olduğunu duyduk ama yine de hem çok eğlenceli hem de çok lezzetli.

MUZLU ÇİKOLATALI TATLI

Tatlıyla bitirelim istedik. Kampta hem uzun süre dayanan hem de doyurucu bir meyve olan muzla yapabileceğiniz muhteşem basit bir tarif. Muzu alıp baş kısmında biraz boşluk bırakarak diğer ucuna kadar bir tarafına bıçakla bir yarık açıyoruz. Bu yarığın içerisine dilediğiniz çikolatayı koyup közde/mangalda pişiriyorsunuz. Çikolata eriyor ve harika muzlu çikolatalı tatlımız hazır oluyor. İsterseniz çikolatayla birlikte fıstık, fındık, kaju gibi şeyler de ekleyerek tatlınızı tam bir enerji bombası haline getirebilirsiniz.
Unutmmayalım ki kampta da her türlü yemeği yapabiliriz. Yeter ki isteyelim. Buradaki çeşitleri ve tarifleri arttırmak mümkün. Biz en çok tercih ettiklerimizi yazdık. Umarız kamp yapacaklar için faydalı olabilmişizdir.
Her türlü soru ve görüşlerinizi bize bütün sosyal medya hesaplarımızdan veya aşağıdaki yorum yap kısmından iletebilirsiniz. Aynı zamanda yazımızı beğendiyseniz beğen butonuna basmayı ve tüm yazılarımızda haberdar olmak için kaydolmayı unutmayınız. Daha çok kişiye ulaşabilmemiz için beğendiğiniz yazılarımızı aşağıdaki paylaş butonuna basarak siz de sosyal medya hesaplarınızda paylaşırsanız bize katkı sağlamış olacaksınız. Destekleriniz için çok teşekkür ederiz.