TÜRKİYE

Tarafından
üzerinde
Ocak 16, 2018

Yazıyı okumadan önce yukarıdaki Kapadokya’da 2 Gün Geçirdik videomuzu izleyiniz. Daha sonra aşağıdaki detaylı yazımızı okuyabilirsiniz. Youtube Kanalımıza abone olmayı ve eğer videoyu beğendiyseniz beğen butonuna basmayı unutmayınız.

Güzel Atlar Diyarı: Kapadokya

Geçen sene Kapadokya’ya gelirken kim bilir belki bir daha ne zaman gelirim diye düşünmüştüm. Şimdi üzerinden aslında çok da zaman geçmediği için bu düşüncemi hatırlayıp kendi kendime gülümsüyorum. Geçen sene o nedenle balona da binmiştim. İnanılmaz bir deneyimdi. Bu masalsı coğrafyada yeniden hem de aşık olduğum adamla birlikte bu deneyimi yaşayacağım için çok heyecanlı ve mutluyum.
İçimizdeki bu yollara düşme aşkı, heyecan ve merak aslında güzel olan. Seviyoruz biz bu duyguları. İçimiz kıpır kıpır oluyor.

Kapadokya’nın Oluşumu

Kapadokya Nevşehir il sınırları içerisinde yer almaktadır. Erciyes, Hasandağı ve Güllüdağ’dan püsküren lav ve küller ile oluşan yumuşak zeminin zamanla yağmur ve rüzgar aşındırması ile meşhur peri pacaları ve rengarenk vadiler oluşmuştur.

Tarihi

Bölgenin tarihi oldukça eskidir. Romalılar döneminine dayanmaktadır. Romalılardan kaçan diğer Hrisytiyanlar 3.-4. yy’da bu bölgeye yerleşmişlerdir.
Güvercin gübrelerinin bereketinden yararlanıp tarım alanları oluşturmuşlardır. Barınmalarını ise kayaları oyarak sağlamışlardır. Din adamları bölgede bir sürü kilise inşa edilmesinde görev almışlardır.

Ulaşım

Biz yaklaşık bir ay öncesinden İstanbul’dan Kayseri’ye uçak biletlerimizi almıştık. Kayseri’den de gezeceğimiz her yere rahatça ulaşımımızı sağlamak için araba kiraladık. Kayseri Havalimanı’na indikten sonra arabayla bir saat yolculuk sonrasında kalacağımız Göreme’de bulunan taş otelimize vardık.
Nevşehir bugüne kadar gittiğimiz hiçbir yere benzemiyordu. Ulaşımı o kadar rahat ki! Ne trafik var ne kalabalık var. Yollar çok basit ve düzgün. Bu sebeple Kapadokya’yı ayrı bir sevdik. Bizim aracımız vardı fakat birçok yere toplu taşıma bulunmaktadır. O yüzden gözünüzü korkutmayın, varın gidin Kapadokya’ya 🙂
Biz bu yolculuğumuzda ilk defa araba kiraladık. Car Rental Planet’e   vermiş oldukları güzel ve güvenilir hizmetten dolayı çok teşekkür ederiz.Kapadokya

Konaklama

Kapadokya’ya gidiyorsanız eğer o büyüleyici dokusunu derinden yaşamak için mutlaka taş bir otelde konaklamanızı öneririz.
Biz Göreme’de bulunan Traveler’s Cave Pension’da konakladık. Otelin web adresine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Daha önceden iletişime geçerseniz eğer fiyat konusunda ciddi yardımcı oluyorlar. Kapadokya’da uygun fiyatlarla kalabileceğiniz en güzel mekanlardan biri.
Odaların otantik havasına bayıldık. Çok güzel bir bahçesi vardı. Bahçede yine otantik ayrıntılar ve ışıklarla aydınlatılmış bir ağaç çok güzel bir hava katmıştı. Hizmet ve temizlik konusunda biz çok memnun kaldık, tavsiye ediyoruz.
Kapadokya’da konaklama dahil gerçekleştirmiş olduğumuz bütün aktivitelerin maliyet bilgileri yazımızın sonundaki bölümde yer almaktadır.

Kapadokya’da Mutlaka Yapılması Gereken Aktiviteler

Balon Turu
Kapadokya’da Balon Turu başlıklı yazımıza buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Kapadokya evet çok güzel bir yer fakat bu güzelliği büyüleyici hale getirmek için balon turu şart!
Balon turu ile ilgili her türlü sorunuz için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Daha fazla fotoğraf ve güncel paylaşımlar için diğer sosyal medya hesaplarımızdan bizi takip etmeyi unutmayınız.
Atlarla Vadi Turu
Kapadokya’yı en güzel keşfetme ve o otantik dokuyu yaşamak için yapılması gereken en güzel aktivitelerin biri de atlarla vadi turu. Bu turlar genelde bir saat civarında sürüyor ve fiyatlar 80-100 TL arasında değişiyor.
Cumartesi öğlen 13.00 gibi Dalton Brother’s At Çiftliği’ne ulaştık. Buraya tıklayarak instagram hesaplarına ulaşabilrisiniz. Sabırsızlığımızdan hemen atlarımıza atlayıp dıgıdık dıgıdık keşfe koyulduk. Bu keşif sırasında birçok duyguyu aynı anda yaşıyorsunuz. Doğanın karşısında büyüleniyorsunuz. Ertan çok tecrübeli ama ben ilk defa ata bindiğim için biraz tedirgindim. Bir süre sonra atla doğru iletişimi kurduktan sonra yolculuk bitmesin diye dua ediyorsunuz. Atlarımız ise karakterlerimize o kadar uygundu ki Ertan’ın atı çiftliğin en haylaz ve yaramazı Demir, benim Sude’m ise en minnoş 😀 Sude ile beraber Demir ve Ertan’ın aralarındaki çekişmeyi izlemek de çok keyifliydi.

Kapadokya

Balonlar yıl boyunca sabah uçarken, kış mevsiminde gündüz de uçabilmekte, tabi hava koşullarına bağlı olarak. Sabah balon uçuşu hava şartları nedeniyle iptal olmuştu. Ancak balonlar öğlen biz ata binerken bize sürpriz yaptılar. Bu sayede hem keyifle ata bindik hem de rengarenk uçan balonları izleyerek vadileri keşfettik. Duygular şelale 😀
Grup halinde ata binerken dikkat edilmesi gerekenler: “Aman ben daha önce ata binmiştim, şöyle bir şov yapayım, atımı bir koşturayım” gibi bir takım artistik hareketler yapmayın. Diğer atlar da bu durumda gaza geliyormuş sonra atını zapt et edebilirsen! Kısacası size söylenenlere harfiyen uyun.
Atv Turu
Kapadokya tam bir vadiler cenneti diyebiliriz. Vadilerde eğlenceli ve adrenalinli bir yolculuk atv turundan geçer! Ortalama 1 saat 50-70 TL arasında değişiyor.
Biz bu turu atlarla gerçekleştirdik. Korkanlar bu turu atv ile gerçekleştirebilirler.
Çanak Çömlek Yapımı
Kızılırmak’ın killi toprağından ellerinizle sanat eserleri yarataileceğiniz çanak çömlek atölyelerine bölgede sıklıkla rastlamak mümkün.
Şarap Tadımı
Favorimiz kırmızı şarap!
Ürgüp’te Turasan ve Uçhisar’da Kocabağ ünlü şarap evleri. Aynı zamanda Turasan’da şarap fabrikasını turlayıp şarap yapımını aşama aşama görebilirsiniz.
Kapadokya’da Gece Hayatı
Meşhur Türk Gecesi:
– Avanos’ta bulunan Evranos restaurant
– Uçhisar’da Yaşarbaba
Türk Gecesinde Türk kültürünü tanıtmak amaçlı halk oyunları, müzik gösterileri ve semazen gösterileri yapılıyor.
Gece canlı müzik:
Göreme One way cafe
Paşa cafe
Kapadokya’da Alışveriş
Şarap (Turasan Şarap Mahzeni)
Hediyelik eşya
Toprak kaplar
Uçhisar: Art Center/Onyx Atölyeleri
Sultanit taşından yapılan eşyalar

Uçhisar

Göreme ve Ürgüp’e göre daha sakin olduğu söyleniyor. Zamanın İpek Yolu üzerinde bulunan Uçhisar, bölgedeki en tarihi yer olarak göze çarpıyor. Uçhisar bölgesinde Uçhisar Kalesi ve Güvercinlik Vadisi mutlaka görülmesi gereken yerler. Kaleye mutlaka çıkın, muhteşem manzaralarla karşılaşacaksınız. Kaleye çıkarken çok yorulacaksınız. Ama merak etmeyin yorgunluğunuza iyi gelecek şeyi çok iyi biliyoruz. Kalenin hemen karşısındaki yolun üzerinde Çiko’nun Yeri var. Buraya uğrayıp sıcacık çayınızı, kahvenizi Uçhisar manzarasına karşı yudumlayabilirsiniz. Asıl güzel olan ise Çiko Dayının yeğeni Volkan’ın ve Parmak Çoraplı Kız’ın samimi sohbeti ve misafirperverliği karşısında eriyip gideceksiniz. Çiko dayının mekanı hakkındaki bilgilere buraya tıklayarak ulaşabilrsiniz.Kapadokya

Kapadokya’da Kamp

Otel, pansiyon beni bozar ben kamp yapacağım kardeşim diyenler için ise kamp alanı olarak Uçhisar Kalesi’nin içini ve kalenin çevresini öneriyoruz. Fakat etrafta su ve yakacak bulunmuyor. Kamp atacaklar bunları yanında götürürlerse rahat ederler.

Bunları unutmayın!

• Fotoğraf makinenizi yanınıza alın ve anı ölümsüzleştirin.
  • Yanınıza hem ince hem kalın kıyafet alın. Hava sıcaklığı bölgede sık değiişiklik gösterebiliyor.
  • Sabahları mutlaka erken kalkın! Balonları izlemek için, unutmayın balonlar güneş doğmadan havalanıyor.

Kapadokya’da Yeme-İçme

Sabah kahvaltılarımızı genelde otelimizde yaptık. Yemeklerimizi ise daha ucuz diye şehir merkezlerinde ufak restaurantlarda yedik. Google’a Kapadokya’da yemek diye arattığımızda çıkan şeyler pahalı olduğundan biz bu yolu seçtik.